חמש נשים ישראליות שעשו מאות מיליונים בעשר אצבעות

בלי טובות, בלי ירושות, בלי קיצורי דרך: סיפוריהן מעוררי ההשראה של חמש נשים שהפכו למולטי-מיליונרית בעשר אצבעות, מבתו של ניצול השואה שהתגברה על דיסלקציה ובנתה אימפריה של 1.3 מיליארד דולר ועד לקופאית שהריחה הזדמנות, הקימה עסק, ולפני שלוש שנים קנתה לה ולילדיה שישה בתים בסביון

כל הדרך למיליארד: רות פרסול

באחוזה בהרצליה פיתוח ששוויה מוערך ביותר מ-70 מיליון שקלים מתגוררת רות פרסול, אשת עסקים קנאית לפרטיותה שלא מתראיינת או מתייצבת באירועים לצד שאר האליטה. בעיתונות הכלכלית אוהבים לקרוא לה "המיליארדרית הסודית".

פרסול (52), ילידת ארצות הברית, היא בתו של ריצ'רד פרסול, ניצול שואה שהקים מספר אתרי אינטרנט ייעודיים לשירותי אסטרולוגיה, משחקי טריוויה ושיחות סקס בתשלום. למרות שהיא סובלת מהפרעת קשב ומדיסלקציה שהפריעו לה בילדותה, בתו השאפתנית התברגה בעסקיו ולאחר מכן יזמה הקמת עסק להימורים מקוונים שייקרא לימים PartyGaming. בשנת 2005 הוא הונפק בבורסה הלונדונית לפי שווי מדווח של 8.5 מיליארד פאונד. פרסול הייתה אז רק בת 30.

בדרך היא ידעה גם מהמורות. עסקי ההימורים המקוונים אינם חוקיים בארצות הברית, ו- PartyGaming מצאה את עצמה מול תביעות וקנסות בגובה מדווח של 1.1 מיליארד פאונד; ב-2014 עלו על שרטון יחסיה עם ראס דה ליאון, אבי שלושת ילדיה הגדולים ושותפה בעסקים, והשניים התגרשו לאחר 15 שנות נישואים.

לישראל הגיעה פרסול מתוך זיקה ליהדות, ונראה שרצתה גם להתרחק ממרכז העניינים של עולם העסקים הבינלאומי. בשנים האחרונות ביקשה להתנתק מעסקי ההימורים, עד שב-2015 החליטה למכור גם את מעט המניות שנשארו לה ב- PartyGamingתמורת סכום שהוערך בכ-46 מיליון פאונד.

מקורב למשפחה העריך בעבר בראיון ל"מאקו" שהאופי המיוחד של פרסול טמון בהיסטוריה המשפחתית שלה. "אביה מאוד רצה בן, אבל קיבל שלוש בנות", סיפר האיש, שבחר להישאר בעילום שם. "הוא גדל בקיבוץ ובכלל לא הכיר בשוני הבסיסי שבין גברים לנשים, וכך גם רות גדלה. היא עשתה בדיוק אותם דברים שבנים עשו: היו לה אופנועים, היא צנחה ממטוסים וחונכה שגברים ונשים מתנהלים אותו הדבר במערכות יחסים. גם בהמשך היא לא הרגישה אפליה או צורך להוכיח את עצמה יותר מגברים".

כיום מוערך ההון של פרסול בכ-1.3 מיליארד דולר. היא חיה בישראל ומנהלת מערכת יחסים בשלט רחוק עם בן זוגה דיוויד ברזילי, איש עסקים שמתגורר במלטה ובאוקראינה. בגיל 47 היא הביאה איתו לעולם את הילד הרביעי שלה. כעת היא מתרכזת באימהות ובפעילויות פילנתרופיות, כפי שסיפרה בראיון נדיר למגזין בגיברלטר לאחר לידת בן הזקונים: "אני מרגישה כל כך בת מזל ללדת שוב, אני מתה על ילדים. הייתי הרבה יותר מדי עסוקה בעסקים ובעבודה".

הכתבה המלאה במאקו

mako

עוד במגזין :

למה כדאי לכם לטוס לחופשה לבד?

הרעיון של חופשה סולו עשוי להיות מרתיע בהתחלה, אבל אם רק תחליטו לקפוץ ישירות למים העמוקים, זו יכולה להיות אחת החוויות המרגשות ביותר שתחוו בחיים.

איך חוסכים לטווח הארוך?

להתחתן, לקנות בית, להגיע לפרישה נוחה – כל אלה נקודות ציון גדולות בחיים, אשר עולות הרבה כסף. למרבה המזל, אתם לא צריכים לחסוך עבורם בבת

דילוג לתוכן