הפניקס וארקין אחזקות ישקיעו בחברות פארמה פרטיות בהיקף התחלתי של כ-60 מיליון דולר

סביבת הריבית הנמוכה והצורך לאתר השקעות שיגדילו את התשואות מובילה את קבוצת הפניקס וארקין אחזקות, גוף ההשקעות המתמחה בתחום מדעי החיים של משפחת ארקין, להתקשר בהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי להשקעה בחברות פארמה וביוטק בהיקף כולל של כ- 60 מיליון דולר עם אופציה להגדלת הסכום בעתיד. השותפות החדשה, 'ארקין ביו-ונצ'רס' (51% ארקין אחזקות ו- 49% הפניקס) תשקיע בחברות פיתוח תרופות חדשניות מבטיחות, בשלבים פרה- קליניים ומתקדמים יותר בישראל, ומחוצה לה. את השותפות ינהל ד"ר פיני אורבך, מנהל תחום הפארמה בארקין אחזקות. מטעם הפניקס הוביל את ההשקעה אלעד גבעוני, מנהל מחלקת קרנות השקעה.

עבור הפניקס מדובר בהשקעה הגבוהה ביותר אי פעם בחברות פרטיות מתחום הפארמה, כאשר לראשונה מקדם אגף ההשקעות של הפניקס שיתוף פעולה כה נרחב בתחום מדעי החיים. הפעילות המשותפת צפויה לפתוח לחברת הפניקס חלון הזדמנויות רחב לחשיפה לחברות פארמה פרטיות בשלבי הפיתוח בארץ ובעולם. הפניקס מאמינה כי מינוף אמצעיה הכספיים בשילוב עם יכולותיה של ארקין אחזקות תתרום לקידום השקעות בהיקפים משמעותיים במגוון חברות פארמה בעלות פוטנציאל הצפת ערך משמעותי, ותאפשר מעורבות והשפעה רבה יותר בחברות המטרה.

ארקין אחזקות, המנוהלת על ידי ניר ארקין, הינה הגוף הגדול ביותר והמוביל בישראל כיום בהשקעות במדעי החיים. הקבוצה, אותה ייסד מורי ארקין, מבצעת בשנים האחרונות השקעות אסטרטגיות בחברות פרטיות בתחום הפארמה בהצלחה רבה. הבולטת שבהן הינה חברת סיקאם ביות'רפיוטיקס הישראלית (cCAM) העוסקת בתחום האימונותרפיה של סרטן, אשר נמכרה ביולי 2015 לחברת מרק העולמית בעסקת ענק בהיקף של כ- 605 מיליון דולר.

רועי יקיר, מנכ'ל הפניקס השקעות ופיננסים: "הפניקס חיפשה זה זמן דרך להיחשף בצורה משמעותית לחברות פרטיות בתחום הפארמה. עולם זה נחשב לבעל פוטנציאל רווחיות גבוה במיוחד, בעיקר בכל הקשור להשקעות בחברות פרטיות בשלבי הפיתוח, ואנו מאמינים שהניסיון והמוניטין הרב שהצטברו בארקין אחזקות בשנים האחרונות כמשקיע מתמחה בתחום הפארמה יסייעו לנו להגדיל את חשיפתנו לתחום בפרופיל תשואה-סיכון אטרקטיבי".

מורי ארקין, יו"ר ומייסד ארקין אחזקות, מסר: "אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם הפניקס, בין הגופים המוסדיים הגדולים בישראל, ורואים בה שותף פיננסי ואסטרטגי מן המעלה הראשונה. הפלטפורמה המשותפת שיצרנו מהווה אבן דרך חשובה בהרחבת פעילות הפארמה של קבוצת ארקין ותאפשר למקסם את הניסיון והידע הרב של הקבוצה עם היכולות המוכחות של הפניקס בתחום ההשקעות לטובת תעשיית הפארמה הישראלית."

קבוצת הפניקס מנהלת כ-160 מיליארד שקלים בכספי עמיתים ונוסטרו, ועושה זאת במגוון אפיקי השקעה ובתחומים שונים כגון נדל"ן, מימון חוץ-בנקאי, קרנות השקעה ועוד.

קבוצת ארקין פועלת בתחום מדעי החיים גם באמצעות קרן אקסלמד, המנהלת מעל ל- 250 מיליון דולר להשקעות במכשור רפואי ולאחרונה ביצעה סגירה ראשונה לקרן השלישית שלה, Accelmed Growth Partners – AGP ובאמצעות קרן הגידור ספירה גלובל הלת'קר, קרן הגידור הגדולה בישראל המנהלת כחצי מיליארד דולר, המשקיעה בחברות פארמה ציבוריות ובה משקיעים גופים מוסדיים רבים בישראל.

>> מקור הכתבה

anet ניר ארקין

עוד במגזין :

למה כדאי לכם לטוס לחופשה לבד?

הרעיון של חופשה סולו עשוי להיות מרתיע בהתחלה, אבל אם רק תחליטו לקפוץ ישירות למים העמוקים, זו יכולה להיות אחת החוויות המרגשות ביותר שתחוו בחיים.

איך חוסכים לטווח הארוך?

להתחתן, לקנות בית, להגיע לפרישה נוחה – כל אלה נקודות ציון גדולות בחיים, אשר עולות הרבה כסף. למרבה המזל, אתם לא צריכים לחסוך עבורם בבת

דילוג לתוכן