המשקיע הפרטי הכי מוסדי שיש: כך הפך מורי ארקין לאימפריה פיננסית של איש אחד

רגע לאחר ההודעה שמורי ארקין רכש כ–5% מכלל ביטוח, "גלובס" משרטט את דרכו מחברת התרופות אגיס לצמרת המשקיעים הפרטיים בישראל • עם הון משפחתי של כ-4.6 מיליארד שקל הוא נמצא על החיוג המהיר של כל חתם שמכבד את עצמו • בשביל לנהל את ה"פמילי אופיס" הזה גויס יניב כהן, שניהל בעבר עשרות מיליארדי שקלים בהפניקס

בסוף השבוע החולף התגלה מהלך משמעותי שבישלו יחדיו אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, ושלושה משקיעים שחברו יחדיו כדי להיות בעלי המניות החדשים בכלל ביטוח: מורי ארקין, יקיר גבאי ואייל לפידות. אי.די.בי מכרה 4.99% מכלל ביטוח לידי ארקין במקביל למכירה של 4.99% נוספים מחברת הביטוח לידי יקיר גבאי. בד-בבד דיווחה אי.די.בי כי העמידה אופציה לרכישה נוספת של 4.99% מכלל ביטוח לידי לא אחר מאשר מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס היוצא ומנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי הנכנס, אייל לפידות.

 העסקה של אי.די.בי במניות כלל ביטוח כוללת גם אופציה לרכישת עוד 3% בכלל ביטוח על ידי ארקין או גבאי, כשבשוק רווחות הערכות כי מדובר בארקין. בין אם האופציה הזו תמומש ובין אם לאו, העסקה הנוכחית של הפכה לפומבית בגלל השילוב של כל שלוש העסקאות הלא ממש נפרדות הללו, כך שבניגוד לעסקאות אחרות שעוברות מתחת לרדאר וללא גילוי, הפעם ניתן לה גילוי למרות שלא מדובר בבעלי עניין עתידיים.העסקה הנוכחית מפנה זרקור על המרכזיות שתופס ארקין (66) לאחרונה בעולם העסקים הישראלי. הוא, כמו כמה מיליארדרים נזילים אחרים כגון ג'ורג' חורש, הפכו בשנים האחרונות למעין "משקיע מוסדי פרטי", שמעורבים כמעט בכל עסקה והנפקה גדולה במשק. הם נמצאים על החיוג המהיר של הברוקרים והחתמים הגדולים בשוק המקומי, שרואים בארקין ובקבוצה הפרטית שלו משקיע פיננסי ואסטרטגי ראוי ומתוחכם. בינואר האחרון הוערך ההון של משפחת ארקין בכ-4.6 מיליארד שקל.

ניהול השקעות פרטי

היקפי הכספים הללו, ב"פמילי אופיס" של משפחת ארקין, הופכים אותה למעין גוף מוסדי, עם יכולת להצטרף לעסקאות מורכבות שנחשפות רק לצמרת המשקיעים, ולרוב רק לגופים המוסדיים. עדות להתפתחות הזו של ארקין התקבלה לפני מספר חודשים, כשארקין ייבא אליו מנהל השקעות חדש לקבוצת ההחזקות הפרטית שלו: מנהל ההשקעות המוסדי המאוד מוערך, יניב כהן.

ניר ארקין גלובס

עוד במגזין :

למה כדאי לכם לטוס לחופשה לבד?

הרעיון של חופשה סולו עשוי להיות מרתיע בהתחלה, אבל אם רק תחליטו לקפוץ ישירות למים העמוקים, זו יכולה להיות אחת החוויות המרגשות ביותר שתחוו בחיים.

איך חוסכים לטווח הארוך?

להתחתן, לקנות בית, להגיע לפרישה נוחה – כל אלה נקודות ציון גדולות בחיים, אשר עולות הרבה כסף. למרבה המזל, אתם לא צריכים לחסוך עבורם בבת

דילוג לתוכן