איך פועלת טכנולוגיית EMV?

התחום של סליקה ותשלום בכרטיס אשראי השתנה בשנים האחרונות, עם כניסתה לשוק של טכנולוגיית EMV, אשר מאפשרת תשלום באמצעות הקשת קוד סודי, או ללא מגע כלל. מזה בעצם EMV ואיך כל זה מועיל לכם? זה הזמן להבין.

הטכנולוגיה נקראת על שם שלוש רשתות כרטיסי האשראי שפיתחו את הפרוטוקול במקור – Europay. Mastercard ו-Visa. כיום, זהו תקן תעשייתי בינלאומי, אשר נשלט על ידי חברות האשראי הגדולות בעולם.

איך זה עובד?

כרטיסי אשראי ישנים, עם פס מגנטי, מקודדים עם פרטי תשלום סטטיים. כאשר כרטיס כזה נגנב, הגנבים יכולים להשתמש בו מיד כדי לבצע עסקאות לא מורשות, ואז להשליך אותו עם סיכון מועט לגילוי. אותו עיקרון חל על פרטי כרטיס שנגנבים על ידי פריצות למחשבים, שחושפות שפע של מספרי כרטיסים. גנבים יכולים להשתמש בנתונים בעצמם, או למכור אותם לעבריינים אחרים.

לעומת זאת, כרטיסי EMV מכילים שבב מחשב המתפקד כמעבד ומשדר מיניאטורי. המידע הכלול בצ'יפים הללו הוא דינמי – כל עסקה חדשה מייצרת קוד עסקה חדש וייחודי (המכונה גם אסימון). באמצעות הצפנה, אף פעם לא חוזרים על אותו קוד עסקה פעמיים, כך שכל קוד הופך חסר תועלת לאחר השלמת העסקה.

אפילו אם גנבים מתוחכמים מצליחים לגנוב קוד מסוים מנקודת מכירה מסוימת, הוא יהיה חסר ערך בנקודות אחרות, עם או בלי הכרטיס שיצר אותו.

ניתן לאחסן פרטי כרטיס אשראי מסוג EMV בארנקים דיגיטליים, כגון Apple Pay ו-Android Pay, ולהשתמש בהם כדי לבצע תשלומים ניידים ללא מגע .למרות שהשבב הפיזי לא מעורב בעסקה, הכרטיס הדיגיטלי בכל זאת מייצר את אותו קוד עסקה ייחודי ומאובטח עבור כל עסקה חדשה.

תשלום לא מקוון

לעומת כרטיס עם פס מגנטי, שמצריך חיבור טלפון או אינטרנט חי בנקודת המכירה, כרטיס EMV גמיש הרבה יותר. כאשר הוא מוכנס למסופון או מונח עליו (תלוי בסכום העסקה), המסופון מקבל את המידע שהוא צריך מהכרטיס עצמו, והעסקה מושלמת ללא העברת נתונים.

עסקאות שהתבצעו אופליין נשמרות עד סוף יום העסקים, ואז בעלי העסקים מתחברים לאינטרנט ומאשרים את כולן בבת אחת. זהו יתרון גדול, בעיקר עבור בתי עסק עם בעיות ברשת.

חווית רכישה יותר מהירה ונעימה

עבור צרכנים, חווית התשלום שונה לגמרי, ולמעשה הרבה יותר טובה מבעבר. הם לא צריכים למסור את הכרטיסים לידי המוכרים, נשארים בשליטה לאורך כל התהליך ויכולים לחוש הרבה יותר בנוח. בנוסף, התהליך עצמו הרבה יותר מהיר.

לסיכום

בזכות טכנולוגיית EMV, לקוחות נהנים מאפשריות תשלום מתקדמות ובמקביל, בעלי העסקים נהנים מתהליכי סליקה שמונעים הכחשות עסקה כוזבות. כולם מרוצים, אבל זה לא הסוף. החברות הגדולות עובדות על אפשרויות אפילו חדשניות יותר, כמו למשל תשלומים ביומטריים, באמצעות טביעות אצבע או זיהוי פנים.

פיתוח מנהלים בחברות וארגונים

עוד במגזין :

למה כדאי לכם לטוס לחופשה לבד?

הרעיון של חופשה סולו עשוי להיות מרתיע בהתחלה, אבל אם רק תחליטו לקפוץ ישירות למים העמוקים, זו יכולה להיות אחת החוויות המרגשות ביותר שתחוו בחיים.

איך חוסכים לטווח הארוך?

להתחתן, לקנות בית, להגיע לפרישה נוחה – כל אלה נקודות ציון גדולות בחיים, אשר עולות הרבה כסף. למרבה המזל, אתם לא צריכים לחסוך עבורם בבת

דילוג לתוכן